Klantcase

CCMA Manager of the Year Award

Hybride evenement met 1 live locatie en 3 satelliet locaties voor de uitreiking van de Manager of the Year Award.

Hybride

1 HOOFDLOCATIE & 3 SATELIET LOCATIES

2

DOELGROEPEN

4

VERSCHILLENDE PROGRAMMA’S

De briefing

Organiseer een hybride awardshow voor de CCMA Manager of the Year Award met een live aanwezig publiek van 100 personen en online publiek. Maak het mogelijk voor sponsoren om hun eigen programma te draaien op 3 verschillende locaties en connect met de hoofdlocatie tijdens de awardshow. Alle locaties leveren een actieve bijdrage aan de show via een livestream. De winnaar van de Manager of the Year Award wordt gekozen door de jury in 3 rondes.

Het hybride event

Vanaf 1 hoofdlocatie werd het middag- en avondprogramma gestreamd naar zo'n 500 kijkers en waren er zo'n 100 personen live aanwezig. Op 3 satellietlocaties verdeeld over Nederland werd een parallelprogramma gedraaid totdat de daadwerkelijke awardshow begon. Iedere satellietlocatie werd gevraagd om te connecten met de hoofdlocatie en op het juiste moment live in beeld gebracht. Ze speelden een actieve rol in meerdere onderdelen van de show.

Het resultaat

Bij KAS Woerden is een indrukwekkende studio gebouwd voor de CCMA Manager of the Year awardshow. Met vijf technici, een regisseur, stagemanager en een eventmanager voelden de sprekers, satellietlocaties, finalisten en bezoekers zich volledig op hun gemak. De loper met de kleuren van CCMA lag klaar en op locatie stonden prosecco en lekkere hapjes klaar. Het dakterras was feestelijk versierd met lampionnen en bloemstukken en de finalisten en jury zaten in de visagie terwijl er al geproost werd op deze mooie zonnige dag.

Het programma van de awardshow bestond uit meerdere rondes, waarvan er één geïnspireerd was op het populaire TV programma "de slimste mens". De finalisten konden random vragen selecteren die gelinkt waren aan video's of live vragen vanaf één van de satellietlocaties. Hierdoor moest de techniek razendsnel kunnen schakelen naar de juiste locatie.

Een juryberaad hoort bij een awardshow en kon tijdens de pauze plaatsvinden in de boardroom. Gasten en finalisten genoten ondertussen van het zonnetje, live muziek en heerlijke hapjes en drankjes. Wanneer de jury tot een winnaar was gekomen, werd het spannend. Rook kwam op het podium en onder leiding van de dagvoorzitter en een knal werd de winnaar bekendgemaakt. Een fantastische en onvergetelijke dag voor alle betrokkenen!

Wat maakt dit event uniek?

Dit hybride evenement was uniek doordat het zowel een live als een online publiek had en de mogelijkheid gaf aan sponsoren om hun eigen programma te draaien op 3 verschillende locaties.

Het feit dat alle locaties een actieve bijdrage leverden aan de show via een livestream, maakte het nog specialer. Het winnen van de Manager of the Year Award was gebaseerd op 3 rondes en het programma van de awardshow had een extra element, geΓ―nspireerd op het populaire TV-programma "de slimste mens".

Met de professionele en indrukwekkende studio bij KAS Woerden en de zorgvuldig samengestelde team van technici, regisseur, stagemanager en eventmanager, werd het evenement soepel en efficiΓ«nt uitgevoerd. Het was een fantastische en onvergetelijke dag voor alle betrokkenen, met een feestelijke en uitnodigende sfeer en een combinatie van live en online interactie.

Uitdagingen

  • zorgen dat de sponsoren op de satelietlocaties voldoende aandacht krijgen, en dat hun bijdragen worden erkend en gewaardeerd, ondanks dat ze op afstand zijn.

  • de coΓΆrdinatie en technische aspecten zijn van het livestreamen vanuit vier verschillende locaties

  • het evenement zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor de online kijkers, met behulp van verschillende camerahoeken, visuele effecten en interessante inhoud om hun aandacht te trekken en vast te houden.